Wijnkaartanalyse en Training Horeca Personeel

 Utaste wijntraining helpt horeca meer omzet te genereren.

Het succes van de Utaste wijntrainingen voor de Horeca inspireert restaurateurs, wijnhandel en wijnimporteurs om de omzetdaling tegen te gaan. De belangstelling van de consument voor betere wijnen neemt onverminderd toe. 

Goed advies door medewerkers is hierbij onontbeerlijk en zorgt voor meer omzet. Tevens zorgt meer en toepasbare kennis over wijn en wijnverkoop voor meer zelfvertrouwen bij horecamedewerkers.

Sjoerd Schwering van Utaste merkt tijdens deze trainingen dat de kennis van medewerkers in de horeca van hun eigen menukaart en wijnkaart nihil is. Nieuwe gerechten worden niet geproefd, net zo min als de wijn van de maand. Hoe kun je advies geven als je niet weet hoe iets smaakt?

Samen met de medewerkers proeft Utaste de wijnen van de horecaonderneming en laat ze op een educatieve manier kennis maken met hun eigen wijnkaart. Daarnaast worden samen met de medewerkers wijn-spijscombinaties gemaakt. Doordat de medewerkers op deze educatieve manier kennis maken met hun eigen assortiment merk je dat ze enthousiast aan de slag gaan en meer wijn verkopen. 

Het is een intensieve training, met veel informatie en tips in korte tijd. De onderneme rzal een actieve houding moeten aannemen, zodat er ook daadwerkelijk resultaat geboekt wordt. 

De innovatieve punten op een rij:

- Praktisch georienteerd 
- Training afgestemd op onderneming 
- Focus op kennis, gastvrijheid en commercie 
- Concreet advies voor omzetverhoging 
- Boek 'Sommelier of Zwammelier' met wijnen van onderneming 

 Welke voordelen levert dit product op? 

- Omzetstijging
- Verhoging kennisniveau en tevredenheid horecamedewerkers
- Verhoging kwaliteit van service en tevredenheid gasten

De training is gericht op praktische wijnkennis, waardoor de service concreet verhoogd kan worden. Het proactief benaderen en adviseren van gasten leidt tot grotere tevredenheid.  

Contact

* Verplichte velden